10 Haziran 2008 Salı

söz dinlemek-1

virginia woolf demiş ki hergün özgürce yazın.
deneylim bakalım...
belki sinir sıkışmasının sebep olduğu bu kabızlık hali woolf önerisi tutularak çözülebilir. fakat tabi önce insanın yazacak birşeyi olması lazım.
şuradan başlayalım:
dışarıda erenköy ruh ve sinir hastalıkları hastahanesinden gelen bir grup ruh ve sinir hastalığı sahibi kadın var. yürüyüşleri, bakışları, başlarını çevirişleri, herşeyleri çok yavaş. yürümeyip sürünüyor gibiler... onların arasında bir kadın ve çocuğu oturuyor. kendini buncasının arasında nasıl hissediyordur bu çocuk acaba, diye düşünüyorum. annem deli mi, diye soruyor mudur kendisine? sonra kadın odama geliyor. sonra konuşuyoruz. çocuklarımı dövüyorum diyor gülerek, içimden birşey çıkıp ona tokat atıyor. kadın fark etmiyor. avaz avaz azarlıyorum kadını. ağlıyor. ya da ağlamak üzere gözleri doluyor. migreni varmış. oh olsun, diyorum mırıl mırıl. oh olsun... o güzel çocuğun yüzündeki dayak izleri canlanıyor gözümün önünde. okşuyorum. kadın gidiyor. sonra dışarıda jinekolojik muayene için bekleyen ruhu ve sinirleri eprimiş kadınlardan biri ağıtımsı bir şarkı tutturuyor. sigara yasak ama içimde tütüyor.

Hiç yorum yok: