2 Ocak 2009 Cuma

geçmiş olsun bana..

insanın önce ruhu hastalanır, diyor bazıları. kimileri ruhun varlığına dahi inanmıyor. kimileri ismen ruhu kullansa da anlamsal olarak başka birşeyi kastediyor. herkes elbette dünyaya kendi pencersinden bakıyor. ya da kendisinin sandığı pencereden. herneyse... insanın önce ruhunun hastalandığına inanasım geliyor benim de... yaşadıklarımızı, deneyimlerimizi mana beliyor bence. bir örnek verilmişti bir zaman: sahip olduğun dudaklarla annenin elini de öpebilirsin sevgilinin elini de.. aynı madde (dudaklar) anlamsal düzeydeki farklılık ile farklı lezzetler alır. birinin elini öpme eylemini, mana değiştirir. ruh, mana alemindeki varlığımız (şu an anlayabildiğim kadarıyla). mana aleminin bozulması, rahatsızlanması madde alemindeki varlığımızı etkiliyor böylece. sadece psikosomatik hastalıklardan bahsetmiyorum. grip bile olabilir... hani derler ya bünyem zayıf düştü de ondan hastalandım. belki öyle birşeydir işte. ruhun zayıf düşmesi bedende sıkıntıya sebep oluyordur. acaba neden şimdi hasta oldum ben de? dostlarımla geçirdiğim çok keyifli bir akşamın sabahına niçin hasta uyandım? herşeyi bilemez ki insan... bilse de fark edemez. bildiğini unutur; uyur, büyür, ölür...

3 yorum:

berivan dedi ki...

ruhun kabı olur mu, hemşire? olmaz aslında. ama bazıları sevmez geniş, uçsuz bucaksız, korkusuz, tasasız ruhları. yakıştıramaz onları her şeyin kalıp kalıp dizildiği bir dünyaya. inanırsan sen de onlara, ruhunu tıkıverirsin bir kalıba. çıkmaya çalıştıkça örselenir ruh, yaralanır. sarsan da yaralarını, onu bir kafese kapadığını hiç unutmaz; affetse de seni, unutmaz. o yüzden iyi bakmak gerekir ruhlara...

v.yaka dedi ki...

haset zor zanaat... sanki bir sonraki daha da sıkı kafeslere koyarsa ruhunu, bir öncekinin kaybolmuşluğu daha az anlamsız olacakmış gibi... bir saltanatla nesiller arasında aktarılıyor bu ruh kafesleme işi.

bu arada, geçmiş olsun efenim.

kibrit kutusu dedi ki...

ruhun kabı:) topraktan bir çanak gibi olabilir mi beden? çatlayınca ruh sızar.. bu bağlamda çatlaklar bedenin aşıp transandantal deneyim yaşamak için esastır ve gereklidir ;)