18 Mart 2009 Çarşamba

one way ticket

beş buçuk saatlik bir otobüs yolculuğu yapmış bulunuyorum. geldiğim yerde sürekli tuşladığım bir telefon numarası var. heyecanla açılmasını bekliyorum. bir cevap alsam kuş gibi uçup çağrıldığım yere gideceğim. sonra da gerisin geri döneceğim beş buçuk saatte geldiğim yolu. en çok istanbul'a dönüşünün sevildiği şehirdeyim. yolculuk üzerine düşünüyorum. yolda olmak halinin insanın içini açan, gizli odalarına anahtar uzatan bir tarafı olduğuna tanık oluyorum her seferinde. yolda olmayı seviyorum... gecenin içinden aydınlığa doğru ilerlerken otobüs, düşüncelerin hiç ağırlık yapmaksızın gelip sağıma soluma yerleşmelerini; yarı uykulu yarı uyanık okumaya çalıştığım kitapta (amak-ı hayal) beni tokatlayan bir satır ile karşılaşmayı seviyorum: "Azizim! İnsanlar, mantığı kendi söyledikleri doğru görünsün diye icad etmişlerdir!" gibi... bir anda heyecanlanıveriyor insan. işte böyle, yol ile birlikte geride kalıyor benliğe ilişmiş bazı yükler. hansel ve grathel'in yol boyu ekmek serpmesi gibi serpiliyorlar peşi sıra insanın; fakat kişi dönüş yolunda kuş olup teker teker topluyor taneleri. ankara'nın bile olsa ben gidiş yolunu dönüşünden daha çok seviyorum... sanırım...

2 yorum:

vildan dedi ki...

:) aslinda tamamen bi tevafuk iste ama her sey bir Bilenin bilgisi dahilinde belli bir plana gore gerceklestigine gore, cok da anlasilmaz olmasa gerek tevafuklarin bana cok mucizemsi gelmesi sanki.

bir suredir okumayi istedigim iki kitap var. biri kurk mantolu madonna. bu posttan bir onceki postunda kitabin adini gorunce yine hayiflandim kendime 'artik erteleme okumayi su kitabi' diye. bunu diyince de aklima okumak istedigim (aslinda su aralar en cok okumayi istedigim) diger kitap geldi. sonra halihazirda yorum yazmakta oldugum bu postunu okumaya basladim... ve ilk defa bir parantez ici icimi hop ettiriverdi birden:) 'gordun mu, tam ihtiyacin olan sey bu,' denmis gibi sanki, ne bileyim, belki de hic alakasi yok ama yine de gecenin bu vaktinde tam da bu yaziyi okuyup bilgisayari kapatacakken, gulumsetti, mutlu etti beni bu ardisira gelen tevafuk:)

Guzel tevafuklarin seni de mutlu edivermesi dilegi ve duasiyla:)

kibrit kutusu dedi ki...

evvela amin diyorum gönülden...
sonra da muhakkak okunsun kürk mantolu madonna, diye ekliyorum. gerçi bunu söyleyince bir duraksıyor insan. zira kalbe sokulan bir vida gibi kürk mantolu madonna...