3 Haziran 2009 Çarşamba

şimdi ve burada...


ben küçükken bir hayal perdesi hayal ederdim. zihnimin koridorlarında dolanan masalları, kanlı canlı görmek isterdim karşımda. o zamanlar, kendimce hikaye ettiklerimi diğer hayalperestlerle paylaşmak gibi bir derdim olduğunu sanmıyorum; ama bir "hayal perdesi" hayal ettiğime göre "diğerleri"nin farkında olmalıyım. büyüdükçe ve hayat dallanıp budaklandıkça ve ben ciddileştikçe, hayal perdesi hayalim suya düştü. mesai saatleri arasına kendini sıkıştırmaya çalışan, "hakediş" dosyalarına bir türlü sığamayan ve gün sonunda boş duvarlara karşı içlenen içi çürük dışı mat bir ceviz kabuğuna dönüştüm zamanla. sonra birşey oldu. ne oldu tam bilmiyorum. belki uyuyakaldım ve bu masalın ortasında uyandım (ya da uyandığımı sanıyorum). dört tarafı pembeye boyanmış bir peri masalı da değil bu. karanlık tarafları, dehlizleri, ayağıma asılıp beni dibe çekmeye çalışan ağırlıkları eksik değil... fakat gene de suya düşen hayal perdem işte kupkuru ve bembeyaz ve hasarsız ve işte tam da karşımda ve işte... nasıl olduysa, avuçlarımda.

lise yıllarında çok yakından takip ettiğim hayalet gemi dergisinden bir başlangıç notu hatırlıyorum. diyordu ki kiminle, nerede, ne zaman karşılaşılacağı bilinmiyor. sadece bulanık bir his, bir beklenti veya bir korku... bilmiyoruz. hikayemiz bilmemek üzerine kurulu. bilmeden üzülüp bilmeden ağlıyor; sonunu görmeden sevinç çığlıkları atıyoruz. sonra bambaşka bir karşılaşma oluyor, kısacık belki, bir andan da kısa bir zaman dilimi içerisinde oluveren birşey, geliveren bir insan, kesişiveren iki bakış... akışı tamamen değiştiriyor.

ben şimdi, ellerimde çocukluk masallarımla kurduğum hayal perdem, tanımadığım bir şehirde yüzlerden yüzlere, bakışlardan bakışlara akıp hiç beklemediğim karşılaşmalar yaşıyorum. vakti gelince anlatılacak...

1 yorum:

v.yaka dedi ki...

senin için istediğimi farkında olmadan isteyebileceğim ne varsa yazmışsın, varmışsın.
var olmak fiilinin varmak cephesine kadar... varmışsın.

gittiğinden beri bekliyormuşum orada nasıl olduğuna dair bir işaret, bugün geldi.