4 Eylül 2009 Cuma

bir defter bir de yasmin levy alacağım, bakkal amca!


dün biraz manhattan sokaklarında gezdim. fazla değil, new school'un international students binasının civarını dolandım. bir mağaza keşfettim. ismi "anthropologie". dışarıdan bakınca acaba dedim antropolojik konsepti olan bir müze mi? ama tam böyle bir müze mantığıyla değil de daha otantik bir noktadan mı hareket ediyor: mesela, hali hazırda var olan farklı ülkelerden, kültürlerden kıyafetler, filmler, fotoğraflar, tabaklar çanaklar, kitaplar vesair mi barındırıyor içinde? öyle değilmiş... bildiğin mağazaymış... elbette ki satıştaki kıyafetler azcık sıradışı, çarpıcı, modaya başkaldıran cinsten... girişte koltuklar var. kimileri oturmuş kitap okuyordu. bir de aşağı katında tabak-çanak-defter-kalem-aksesuar da satılıyrodu.

bendeniz indirim kısmından dahi bütçeme uygun birşey bulamadım. ama mağazanın havası hoşuma gitti. zaten şu aralar çok ihtiyacım yoksa birşeyler almıyorum. bundan da gayet hoşnutum. sonra gözüme şu üstteki defter çarptı. senaryo yazımı dersim haftaya perşembe başlayacağı için dedim ki defterimi bu mağazadan alayım. mum yanıltmasın. romantik hikayeler yazacağımdan değil, o an defterin düşmesini engelleyecek tek şey olarak mum elime geçtiğinden yer aldı fotoğrafta.

sonra evime geldim. son bir haftadır benim için bir rutine dönüşen temizlik eylemine daldım. bu ev beni esir alıyor dostlar. sürekli bir tarafını temizliyorum. dönüp dolanıp toz alıyorum. çamaşır sularına bulanıyorum. bundan kurtulmanın bir yolu olmalı.

şimdi yasmin levy'e bıraktım kendimi. azıcık durulmak için... ve belki yazmak için ihtiyaç duyduğum ateşleyiciyi bulurum ümidiyle... müziksiz olmaz ki!

3 yorum:

aslı dedi ki...

dur ben de açayım bir yasmin levy, beraber dinleyelim :)

samedkaragoz dedi ki...

o deftere yazacağın senaryoları merakla bekliyorum.
kimmiş bu yasmin levy :/)

kibrit kutusu dedi ki...

inan ben de cok merak ediyorum samed... su ana kadar fikrim gelmedi malesef:( persembeye kadar bir hikaye uretmem lazim ki aralik ortasina kadar ondan bir senaryo yazayim. dersin konsepti bu... malesef ilhamim kacmis, gelmiyor:(