23 Ekim 2009 Cuma

dalgalandım ama daha durulmadım

aslında geçip gitmiş olan bir ayın özetini vermekti ilk amacım. ama şu an içime dolan şey bambaşka... derin derin nefes alıp vermekle geçmeyecek bir sıkıntı. insanın bir dostunu kaybetmeye başladığını hissetmesi ne kadar ağırmış. hani muhabbete dair o söylenenlere n'oldu? hani mesafelerin lafı bile olmazdı?... sanki insan ilişkilerine dair söylenen olumlu tüm hipotezleri tek tek deneyip yanlışlıyor gibiyim. üzülüyorum. kayıplar arttıkça yorgunluğu artıyor insanın. bazen... ama çok nadir anlarda. belki bir koleksiyoncunun heyecanla yaklaşıp kilitli odasındaki masif dolaplarında saklayacağı kadar nadide anlarda... herşey olur, herşey geçer... diyorum. ve ruhun büyür nefsin küçülürken. bırak gitsin, diyorum, gideceği yere.

değil mi ki tüm insan ırkının hikayesi bilmemek üzerine kurulu? bilmiyor oluşumuz tetiklemiyor mu tepkilermizi, meraklarımızı, bazen korkularımızı? güzel bir haber alınca bir sonraki sahneyi bilmediğimizden gülümsemiyor muyuz? sanki o an sonuymuş gibi hikayenin... canımızı acıttığında birşey kahrolmuyor muyuz? sanki dünya başımıza yıkılmış gibi...

bilmiyorum....

bilmediğim için şu an yaşadığımı sonsuzlaştırıyorum. sonsuza değin elimde avucumda bu kalacakmış gibi... ama içimde bir yerde bir fısıltı var. cılız. diyor ki: yaratılışınla minik bir taş gibi düştün aleme. bir gölün üzerine düşer gibi... o andan itibaren halka halka genişliyor varlığın. ne şimdiki halka son'un, ne de bir sonraki... o gölün ta kendisi olana kadar genişlemesini bekle halkaların. alemin kendisi olana kadar sabırla bekle. hissizleşme ama... çünkü donarsan hareket de durur.

öyle diyor fısıltı...

doğruyu söylediğini hissediyorum. boğazım düğüm düğüm olsa da kaybın acısıyla. bu da geçecek diyorum o yüzden işte. belki başka birşey doğuracak kendinden. belki ona da üzüleceğim ya da bu sefer sevinirim. ta ki gölün kendisi olana kadar...

2 yorum:

enes güler dedi ki...

her şey olur ve (bu da: her olan şey de) geçer.

kibrit kutusu dedi ki...

geçti galiba... göl olmadım ama daha:)