2 Şubat 2010 Salı

kaçsam bırakıp senden uzak...

bu benim, ava çıkarken avlanma, hikayemdir.

...

dün, bütün gün aynı şarkıyı dinleyip durdum. her seferinde daha bir içlenerek... yeni bir şarkı değil. eskiden beri vardı... zaman zaman beni kendine çağırırdı. ama dün, beni kendine çağırmakla kalmayıp, rehin aldı.

bunun üzerine, bu şarkının kaynağı ne ki?, diye araştırmaya koyuldum. bestesinin ve güftesinin mehveş hanım'a ait olduğunu öğrendim. notalarını indirdim. kim bilir, belki bir gün, bir yerde... sonra, youtube'dan farklı hanendeler bu şarkıyı nasıl yorumlamış acaba? diye şöyle bir araştırdım. eski yorumlarıyla birlikte yeni yorumları da vardı. bir sabah programında bir adam söylüyordu. dinledim. adam, bence, pek de güzel söylemiyordu; ama gene de dinledim. şarkının sonunda, sabah programında bulunan cemalnur sargut hanım bir yorum yaptı. şarkı ona, Allah ile olan bağını hissettiriyor imiş. şöyle ki: "yalnız değilsin, ben buradayım kızım, hep seninleyim..." diyormuş sanki Hazreti Allah "peki ya sen neredesin?"

oltaya takılmış bir balık gibi hissettim kendimi. beni düğümleyen buz gibi yalnızlığımla bunca cedelleştikten sonra... söyleyecek çok lafım yok. böylesi de iyi zaten.

1 yorum:

aslı dedi ki...

WERTHER'İN YOLUNU TUTUP
KANLAR İÇİNDE İNLEYEREK ÖLMEK
yahut
KAYS'IN YOLUNU TUTUP
ANLAR İÇİNDE DİNLEYEREK OLMAK
ya da
İNSANLAR

mehveş'in yolunu tutup
ondan ve isminden kaçmak
yahut
cemalnur'un yolunu tutup
kalmak ve
yalnız olmadığını bilmek
ya da