13 Mart 2010 Cumartesi

ben gülüyor muyum?

Teorik düzeyde sarkazmı (alaycılık?) bir ifade biçimi olarak incelemeye almış olmakla beraber; duygusal düzeyde Amerikalılar'ın sarkastik iletişim kurma biçiminin beni epey yorduğunu söyleyebilirim.

İğnelemeyin lütfen, siyaseten doğruculuğunuzu bir kenara bırakarak kartlarınızı açık oynayın; demek istiyorum. Hatta bazen diyorum, ama karşılık bulamıyorum. Şu haliyle evliliği cehenneme dönmüş, kendini ifade etme acziyetiyle sürekli kocasını iğneleyen bir kadına benzetiyorum sizi!

Sanki toplumun her bireyi, sit-comlardan yayılan bir hastalığa düçar olmuş gibi üç cümlede bir sarkastik şakalar yapıp dirençle karşılaştıklarında da "just kidding" ("şaka takılıyorum yaaa") demek suretiyle iki adım geri atıyorlar.

Latife latif gerek, efendim; latife latif gerek...

4 yorum:

seyyarat dedi ki...

Yahu bunları böyle etiketliyorsun ya çok merak ediyorum hangi aramalarla geliyorlar diye :)

Sarkazm konusunda da (Türkçe karşılığını yazınca çok garip oluyor değil mi) şunu demek isterim ki just kidding diyenleri ben öpüyorum sevinçten.

kibrit kutusu dedi ki...

sarkazm kalbimde bir yaradır seyyaratcığım.. ;)

mahfî dedi ki...

Latîf'ten bi haberin ağzında latife ne gezer.
Sanırım onları suçlamamak gerektir.

kibrit kutusu dedi ki...

yok canım, suçlamıyorum. fakat yer yer canım sıkılıyor...