7 Mart 2010 Pazar

gün bitmeden

Bugünün bitmesine yarım saat var. Gözümde uykunun ağırlığı, Oscar Ödül Törenini izliyorum. Ödül kazananlara konuşmak için fazla zaman vermiyorlar, bu yüzden de hevesleri kursağında kalıyormuş gibi geliyor bana. Üzülüyorum. Halbuki bana ne...

Güneşli bir güne uyandık bugün. New Yorkerların Pazar günü geleneği olan bruncha davetliydim. Mekan o kadar kalabalıktı ki yarım saat boyunca bize bir masa ayarlanmasını bekledik. Masadaki bir kişiyi tanıyordum sadece. Pakistan asıllı Amerikalı İ. idi beni davet eden. Geri kalanlar Mısır asıllı Amerikalı iki kuzen (daha genç olanın mesleğini öğrenemedim; ama diğer kuzen BBC'de yapım asistanı olarak çalışıyormuş ve öncesinde de çektiği bazı belgeseller varmış), Suriye asıllı Amerikalı bir avukat ve Boston'dan gelen Amerikalı bir Ortadoğu Doktora öğrencisi idi. Mısır asıllı mesleğini öğrenemediğim R. masaya sonradan geldi. İsmimi öğrendiğinde ise ilk tepkisi "Türkiyeli olma ihtimalin var mı?" oldu. Aksanımı kavrayacağı kadar konuşmadığım için şaşırdım. Meğerse bizim "Asi" dizisini izliyormuş. Orada da benimle aynı isimde bir karakter varmış. Dünya küçük!

Masada otururken etrafıma şöyle bir bakındım. Mekanın en kozmopolit masası bizim masamızdı. Brunch içerik olarak başarısız olsa da bu altı kişiyle bir araya gelmiş olmak ve neşeli bir konuşmayı paylaşmış olmak beni mutlu etti. Evet, öyle...

Sonra şöyle birşey oldu. Eve dönüş yolunda cep telefonumdan elektronik postalarımı kontrol edesim geldi. Bir de baktım Amerikalı bir arkadaşımdan bir mail gelmiş. Bana Salı günü gireceğim mülakat için iyi dileklerini sunmak üzere yazdığı bir mail. Fakat Türkçe! Yaşadığım şaşkınlığı şu an tarif edemem. Sadece bulanıklaşan zihnimin şöyle bir teori ürettiğini söyleyeyim: virüslenmiş bu e-posta! Meğerse arkadaşım bana kendi dilimde destek olabilmek için bir çevirmen bulmuş. Bence bu e-posta adresimin virüslenmesinden daha şaşırtıcı birşey! Demiş ki: "Iletisim kurmak kelimelerin anlamini bilmekten de ote birseydir, bu yuzden eminim ki NYU ile olan mulakatin cok iyi gecicek".

Evet, öyledir...

Hiç yorum yok: