12 Mart 2010 Cuma

yarım kalan hikayeler

şöyle bir hikayeye başlamışım:

"İstasyonun merdivenlerinden inerken platformda bekleyen treni gördüm. Beni evime taşıyacak olan trendi. Kapıları kapalıydı. Platformda bir ileri bir geri yürüdüm. Kapıları açılmadı. Geç kalmıştım. Sonra, tren evimin olduğu yöne doğru hareket etti.

Bugün yolda sana benzeyen bir kadına rastladım. Nasılsın?, diye sordum. Şaşırdı tabii... Birkaç saniyelik bir tereddütten sonra belli belirsiz gülümseyerek; iyiyim, dedi. Senin de iyi olduğunu hissettim. Çok sevindim. Kadına teşekkür edip yoluma devam ettim. Eminim benim deli olduğumu düşünmüştür. İdare edivermiştir. Gene de minnettarım, tersleyebilirdi. Tahammül giderek azalıyor sokaklarda.

Karıma yeni bir peruk almam gerekiyordu. O yüzden dışarıdayım. Yoksa rahat koltuğumu terk etmem pek... Orada hatıralarıma gömülü yaşarım. Kazandık kazanacağımız kadar çok şükür... Gerisini çocuklar kendi başlarına arttırsın. Ben yorgunum. Karımın istekleri olmasa sokağa adımımı atmam."

belki bir ara devam ederim...

5 yorum:

enes güler dedi ki...

bazen hikayeler üzerinden psikanalitik çıkarımlar yaparken yakalıyorum kendimi. bu durumda iyi bir okuyucu olmadığımdan dem vurabilir miyiz sence?

seyyarat dedi ki...

Etmelisin tabi ki. Hatta hiç yarım bırakma. Hatta hepsini yaz buraya.

kibrit kutusu dedi ki...

enes,
yazara dair psikanalitik çıkarımlardan mı bahsediyorsun? yani bu olabilir birşey gibi geliyor bana... galiba benim gözümde en özgür varlıklardan biri okuyucu. istediğini yapabilir. ekler, çıkarır, yeniden yazar vesaire... sadece psikoanalizle aram pek hoş değildir. ama bak çıkarımların seninle okuduğun şey arasına giriyorsa o perdeyi yırtmalısın, yırtmalısın :)

seyyarat,
heheh, zaten nyu'dan kabul alamazsam yarım bıraktıklarımı tamamlamak için epeey bir vaktim olacak.

Saliha dedi ki...

Güzelim,

Ben de yarım kalmış bir anı yazısını tamamlama şevki uyandırdın, sağ olasın ve var olasın. Bi'l vesile, zihin dünyamda daha fazla sizle olmak imkanı gibi bir fırsattan da sonuna kadar istifade edeceğim tabii :)).

Sevgiler

kibrit kutusu dedi ki...

saliha biz seni burada özlüyoruz.. haberin olsun.