28 Eylül 2014 Pazar

mirkelam bizi diskoya götür

mirkelam'ın ''her gece'' şarkısı, gençliğimden hatırladığım nadir türkçe şarkılardan. bir akşam televizyonda bu ''nereye koştuğu bilinmeyen'' komik pantalonlu adamla ve iskender paydaş'ın bateriye her vuruşunda savrulan uzun saçlarıyla tanışıp ertesi gün okula gittiğimde aşağı yukarı herkesin bu şarkıdan konuştuğuna şahit olmuştum.

tuhaftır o sabahı hatırlıyorum. yakın iki arkadaşımla heyecanlı heyecanlı ''her gece''den bahsedişimizi, biraz cool takılmak adına şarkıya karşı mesafeliymiş gibi yapışımızı... enteresan bir kırılma anı gibi hatırlıyorum ''her gece''nin hayatımıza girişini.

elbette mirkelam'ın müzik tarzını beğenip beğenmemek kişisel bir zevk meselesi ama sanırım popüler türk müzik tarihinde kendisinin önemli bir yeri olduğu üzerinde ortaklaşılabilecek bir gerçek.

bazı şarkılar hiç yoktan geçmişteki böyle an'lara ışınlıyor beni. o kadar berrak bir hatırlayış oluyor ki... bir diğeri mavi sakal'ın ''iki yol''u. kadıköy mephisto'dan kasetlerini alıp walkmenime yerleştirdiğim anı, sonra kulağımdan içime dolan ''nereye, nereye, nereye gideyim?'' sözlerini tesbih yapıp sokakları adımlayışımı hafızamdan kazısam da çıkmaz herhalde.

...

tuhaf. bir zamanlar müziksiz yaşayamam sanırdım. fakat artık hiçbir şarkının hikayesi yazılmıyor içimde.

donduk ey halkım, çözüver bizi.

Hiç yorum yok: